Pazarlama Yönetimi Süreci her kaynakta farklı kelime veya cümlelerle ifade edilmiş olsa da temel kalıp (mantık) aynıdır. Bazı pazarlama uzmanlarına göre 4, bazı dehalara göre ise 5 aşamadan oluşabilir. İncelediğimizde çok fark olmadığını görebiliriz. Günümüzde pazarlama teknikleri çok çeşitlilik gösterdiği için bu süreci keskin sınırlarla kalıba sokmak doğru olmasa gerek.
1- Araştırma: Bu süreç pazar ile ilgili fırsat ve benzeri araştırmaların yapıldığı süreçtir.
2-Hedefleme: Ürün konumlandırma, hedef kitle ve hitap kesimlerinin belirlendiği/uygulandığı süreçtir. Bu süreçte konumlandırma çalışması, ürünün avantajları ve farklarını tüketiciye kabullendirilmesi şeklinde işler.
3-Taktik Pazarlama: Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma aşamalarının bir arada değerlendirildiği süreçtir. Bu süreçte ürünün yapısı, modeli, rengi vs belirlenir. Ardından hitap edilen kesime ve piyasa şartlarına göre fiyatıbiçilir. (Fiyatı etkileyen çok fazla +faktör vardır) Sonrasında ise üretimden, tüketime kadar ürün akışı (sevkiyat vs) planlanır ve reklam, iletişim gibi yöntemler kullanılarak tutundurma çalışmaları ile son bulur.
4-Kontrol: Bu aşamada ise geri bildirimler ve raporlar değerlendirilir. Elde edilen kar, potansiyel ve değerlendirilebilen potansiyel gibi unsurlar irdelenerek pazarlama stratejileri geliştirilir. Sürdürülür.
EmoticonEmoticon